Chì succede quandu un BMS falla?

Un Sistema di Gestione di Batteria (BMS)ghjoca un rolu vitale per assicurà l'operazione sicura è efficiente di e batterie di lithium-ion, cumprese LFP è batterie di lithium ternary (NCM / NCA). U so scopu primariu hè di monitorà è regulà diversi paràmetri di a bateria, cum'è a tensione, a temperatura è u currente, per assicurà chì a bateria opera in limiti di sicurezza. U BMS prutege ancu a bateria da esse sovraccaricata, scaricata eccessivamente o operante fora di u so intervallu di temperatura ottimali. In i pacchetti di batterie cù parechje serie di cellule (corde di batteria), u BMS gestisce l'equilibriu di e cellule individuali. Quandu u BMS falla, a bateria hè vulnerabile, è e cunsequenze ponu esse severi.
 
1. Overcharging o Over-scharging
Una di e funzioni più critiche di un BMS hè per impedisce chì a bateria ùn sia sovraccaricata o scaricata. L'overcharging hè soprattuttu periculosu per e batterie d'alta densità d'energia cum'è u lithium ternariu (NCM / NCA) per via di a so suscettibilità à a fuga termica. Questu succede quandu a tensione di a bateria supera i limiti di sicurezza, generando un eccessivu di calore, chì puderia purtà à una splusione o un focu. Over-scharging, invece, pò causà danni permanenti à e cellule, soprattuttu inbatterie LFP, chì pò perde a capacità è mostra un rendimentu poveru dopu scarichi profondi. In i dui tipi, l'incapacità di u BMS di regulà a tensione durante a carica è a scaricamentu pò risultà in danni irreversibili à a batteria.
 
2. Overheating è Thermal Runaway
Batterie di lithium ternary (NCM/NCA) sò particularmente sensittivi à e alte temperature, più di e batterie LFP, chì sò cunnisciute per una stabilità termale megliu. In ogni casu, i dui tipi necessitanu una gestione curretta di a temperatura. Un BMS funzionale monitorizza a temperatura di a bateria, assicurendu chì stà in un intervallu sicuru. Se u BMS falla, u surriscaldamentu pò accade, inducendu una reazione in catena periculosa chjamata runaway termale. In un pacchettu di batterie cumpostu di parechje serie di cellule (corde di batterie), a furia termale pò propagate rapidamente da una cellula à l'altra, purtendu à fallimentu catastròficu. Per l'applicazioni d'alta tensione cum'è i veiculi elettrichi, stu risicu hè magnificatu perchè a densità di l'energia è u numeru di cellule sò assai più alti, aumentendu a probabilità di cunsequenze severi.
 
3. Sbilanciamentu trà e cellule di batterie
In i pacchetti di batterie multi-cellula, in particulare quelli cù cunfigurazioni d'alta tensione cum'è i veiculi elettrici, l'equilibriu di a tensione trà e cellule hè cruciale. U BMS hè rispunsevule per assicurà chì tutte e cellule in un pacchettu sò equilibrati. Se u BMS falla, alcune cellule ponu esse sovraccaricate mentre chì altre restanu sottucarcate. In i sistemi cù più stringhe di batterie, stu sbilanciamentu ùn solu riduce l'efficienza generale, ma ancu pone un periculu di sicurezza. In particulare, e cellule sovraccarichi sò in riscu di surriscaldamentu, chì pò causà a fallu catastroficamente.
 
4. Power Failure o Reduced Efficiency
Un BMS fallutu pò risultatu in una efficienza ridutta o ancu un fallimentu tutale di l'energia. Senza una gestione curretta di a tensione, a temperatura è l'equilibriu di e cellule, u sistema pò esse chjusu per prevene più danni. In l'applicazioni induve sò implicati stringhe di batterie d'alta tensione, cum'è i veiculi elettrici o l'almacenamiento d'energia industriale, questu puderia purtà à una perdita brusca di putenza, chì ponenu risichi significativi di sicurezza. Per esempiu, un pacchettu di batteria di lithium ternariu pò chjude inesperu mentre un veiculu elettricu hè in muvimentu, creendu cundizioni di guida periculosa.

Tempu di Postu: 23-Settembre-2024